Türkiye8217;de Evlenme Gelenekleri | Görücülük, Dünürcülük, Kız İsteme Yaşamın temel dönüm noktalarından biri olan evlenme,hem kadın ve erkeğin yaşamını birleştirmesi açısından bireysel;hem de aile ve akrabalık bağlarının kurulması açısından toplumsal bir olgudur. Özellikle küçük köy topluluklarında düğün,köyün tamamını içine alan bir faaliyet olması nedeniyle bir “bayram” anlamı kazanır. Evliliğin aşamaları sırasında yapılan törenlerin bazıları yeme-içme,eğlence
Türkiye8217;de Evlenme Gelenekleri | Görücülük, Dünürcülük, Kız İsteme Yaşamın temel dönüm noktalarından biri olan evlenme,hem kadın ve erkeğin yaşamını birleştirmesi açısından bireysel;hem de aile ve akrabalık bağlarının kurulması açısından toplumsal bir olgudur. Özellikle küçük köy topluluklarında düğün,köyün tamamını içine alan bir faaliyet olması nedeniyle bir “bayram” anlamı kazanır. Evliliğin aşamaları sırasında yapılan törenlerin bazıları yeme-içme,eğlence
Marmara Evleri Marmara Evleri8217;nin özelliklerini yansıtabilen kentlerimizin başında İstanbul gelir. İki büyük imparatorluğun merkezi olarak kültür birikimlerini kuşaktan kuşağa aktarabilen İstanbul, son otuz yıl içinde pek çok değerini yitirmiş olmasına karşın yine de çok az kalan örnekleriyle tarihi kimliğini sürdürmektedir.(İstanbul/Edirne) Marmara ve Trakya Bursa, Edirne ve İstanbul gibi Osmanlı Devleti8217;nin üç başkentinin yeraldığı Marmara Bölgesi,
Köy Düğünlerinde Davetiye Sorulmaz8230;. Yol boyunca bizi sarıp sarmalayan doğanın coşkusuna bakılırsa tek davetli biz değiliz. Anlaşılan Karadeniz’in mavisiyle, dağların yeşili de davetliler arasında. Yola çıktığımızdan beri, evdeki hesapla Karadeniz arasında bir uyuşmazlıktır gidiyor. Her tepe ardında, mavi-yeşil bir koyak gizliyor. Bir yanımızda Batı Karadeniz dağlarının heybetli görüntüsü, öbür yanımızda denizin barışcıl esintisi. Deniz, kocaman
DÜĞÜNLERDE OYUN Düğün iki yavuklunun birleşimini kutlayan ve yeni bir yuvanın eşiğinden saadet yoluna geçmelerini dileyen bir kır temsili mahiyetiyle oyunun sevinç gösterisi için o kadar tabiî, hazırlıklı ve süslü püslü bir dekor vesilesidir. Oyunun hemen her yerde bir sıra erkânı (usulü, yöntemi) vardır. Başlayış sırası bozulursa, usule azıcık riayetsizlik edilirse, kavga ve bazen kan
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Adıyaman KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Fes: Buğday sapından örülür, üst ve alt kısmına kahverengi setenden astar çekilir. Fesin düşmemesi için bendik denilen bir bezden yapılmış ince uzun bir iple çene altına bağlanır.Yünden yaplır, desenli-renkli ve sade beyaz olanlar vardır. Taç: Etrafi zincirli ve gümüşlerle çevrili taç takılır. Etrafında sirmalı puşu, puşunun
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Adıyaman KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Fes: Buğday sapından örülür, üst ve alt kısmına kahverengi setenden astar çekilir. Fesin düşmemesi için bendik denilen bir bezden yapılmış ince uzun bir iple çene altına bağlanır.Yünden yaplır, desenli-renkli ve sade beyaz olanlar vardır. Taç: Etrafi zincirli ve gümüşlerle çevrili taç takılır. Etrafında sirmalı puşu, puşunun
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Afyon (Dinar) KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Yazma, pullu hare, ak örtme üzerine çoğunlukla kırmızı çekitme ve veya iki renkli çatma alma bağlanır.Fes başa giyildikten sonra üste maşallah denilen tepelik konur. Gümüş paralı 8220;terlik8221; giyilir.Üçgen bir başörtüsü bağlanır.Bu ipek yazma veya abonidendir. Alnına mor yada turkuaz krepten 8220;çeki8221; çikilir.Çekinin yanina çiçek takılır.
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Afyon (Dinar) KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Yazma, pullu hare, ak örtme üzerine çoğunlukla kırmızı çekitme ve veya iki renkli çatma alma bağlanır.Fes başa giyildikten sonra üste maşallah denilen tepelik konur. Gümüş paralı 8220;terlik8221; giyilir.Üçgen bir başörtüsü bağlanır.Bu ipek yazma veya abonidendir. Alnına mor yada turkuaz krepten 8220;çeki8221; çikilir.Çekinin yanina çiçek takılır.
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Bitlis KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Kofi: Başa fesimsi altm para dikili bir takke oturtulur. Bunu tutturmak için üzerine püskülsüz bir puşi sarılır.İki yandan sarkacak şekilde bağlanır.Bunun üzerine de büyük leçek (yazma) sarılır. Kadifeden olan kofi bordo renk olup, yuvarlaktır. Ağız kısmı geniş, alta doğru daralmaktadır.Ön kısmınada yuvarlak altın veya gümüşle süslenir
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Bitlis KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Kofi: Başa fesimsi altm para dikili bir takke oturtulur. Bunu tutturmak için üzerine püskülsüz bir puşi sarılır.İki yandan sarkacak şekilde bağlanır.Bunun üzerine de büyük leçek (yazma) sarılır. Kadifeden olan kofi bordo renk olup, yuvarlaktır. Ağız kısmı geniş, alta doğru daralmaktadır.Ön kısmınada yuvarlak altın veya gümüşle süslenir
Yöresel Folklor Kıyafetleri | Bolu KADIN GİYSİLERİ BAŞA GİYİLENLER Tepelik (Takke): Döğme gümüşten olup fese tutturulur. Gümüş yaklaşık 13 cm uzunluğunda kare şeklinde 1, 1.5 cm eninde bulunur. Tepeliğin hizasında altın zincirler olup, fes hizasına kadar sarkar. Her zincirde üçer altın olmak üzere, turn başta 30 altın bulunur. Fesin üzerinde yani tepeliğin altına kırmızı renkte
Osmanlı padişahlarından Yavuz Sultan Selim8217;in eşi, Kanuni Sultan Süleyman8217;ın annesi Ayşe Hafsa Sultan8217;ın iyileştirilmesi için dönemin ünlü hekimi Merkez Efendi tarafından 41 çeşit baharat karıştırılarak elde edilen mesir macunu 469 yıldır üretiliyor. Manisa8217;yı Mesiri Tanıtma ve Turizm Derneği Başkanı Ufuk Tanık, yaklaşık 500 yıllık geçmişe sahip mesir macununun dünyada eşine az rastlanan geleneklerden olduğunu belirterek,
Osmanlı padişahlarından Yavuz Sultan Selim8217;in eşi, Kanuni Sultan Süleyman8217;ın annesi Ayşe Hafsa Sultan8217;ın iyileştirilmesi için dönemin ünlü hekimi Merkez Efendi tarafından 41 çeşit baharat karıştırılarak elde edilen mesir macunu 469 yıldır üretiliyor. Manisa8217;yı Mesiri Tanıtma ve Turizm Derneği Başkanı Ufuk Tanık, yaklaşık 500 yıllık geçmişe sahip mesir macununun dünyada eşine az rastlanan geleneklerden olduğunu belirterek,
Anadolu Yapı Geleneği Anadolu8217;daki yerleşmeler, gelenekler, bölgesel veriler, uygulama ilkeleri ve koşullara bağlı olarak biçimlenirler. Bu oluşum ve biçimlenmede Anadolu insanının yaşamının ve toplum yapısının etkisi açıkça görülür. Anadolu8217;daki geleneksel konut yerleşmeleri, planlama ilkeleri ve mekânsal örgütlenmeler açısından benzerlikler gösterir. Bölgesel özellikler yerleşmelerin dağınık ya da toplu dokuda oluşmasında etkendir. Yerleşmelerde yalın ve doğal biçimler
Bir Çini Ustası Sıtkı Olçar Nam-ı Diğer Sıtkı Usta Başladığında hedefine yaklaştığını hissediyor. Ellerinden çıkan biçim ve desenler, heyecanını daha da artırıyor. Sıtkı Usta hem kendini aşmaya çalışıyor, hemde sanatının sınırlarını zorluyor. Sıtkı Usta, sanatıyla, Türk kültürünün derinliklerinden akıp gelen damlaları bir şelaleye çeviriyor. Sıtkı Olçar8217;ın, nam-ı diğer Sıtkı Usta8216;nın su, ateş ve toprakla tanışması
Bozkır İmparatorluğu Geleneği Bozkır İmparatorluğu, Türk ve Moğol topluluklarında bilinmeyen bir tarihte geliştirilmiş ve en az 2000 yıl boyunca Avrasyanın büyük bir kısmı üzerinde (özellikle bozkır iklimi8217;nde) çok başarılı şekilde uygulanmış bir yönetim sistemidir. En önemli özellikleri şunlardır: • Hayvancılık ile geçimini sağlayan göçebe halkların güçlü bir hükümdarın etrafında birleşip konfederasyon oluşturması, bu konfederasyon başarılı
Bozkır İmparatorluğu Geleneği Bozkır İmparatorluğu, Türk ve Moğol topluluklarında bilinmeyen bir tarihte geliştirilmiş ve en az 2000 yıl boyunca Avrasyanın büyük bir kısmı üzerinde (özellikle bozkır iklimi8217;nde) çok başarılı şekilde uygulanmış bir yönetim sistemidir. En önemli özellikleri şunlardır: • Hayvancılık ile geçimini sağlayan göçebe halkların güçlü bir hükümdarın etrafında birleşip konfederasyon oluşturması, bu konfederasyon başarılı
EN İLGİNÇ TÜRK GELENEKLERİ ! Türkiye Bilimsel ve Kültürel Araştırmalar Merkezi (TÜBİKAM) Başkanı Prof. Dr. Alemdar Yalçın’ın fikir babalığında, çoğu bilim adamı 50’ye yakın araştırmacı, Anadolu’yu karış karış gezerek hálá yaşayan Türk geleneklerini ölümsüzleştirmek için kamera arkasına geçti. Edirne’den Iğdır’a, hatta Suriye ve Irak’ı da içine alan bir coğrafyada, henüz kentleşmenin olumsuz etkisine girmemiş 320