AÇIKLAMALI DEYİMLER SÖZLÜĞÜ Ecel aman verirse: Ölmezsem, ömür yeterse. Ecel teri dökmek: Çok korkmak, heyecan içinde bulunup terlemek, korku ve bunalım içinde olmak. Eceli gelmek: Ölmek, sonu gelmek, yok oluş vakti gelmek. Eceline susamak: Ölümüne yol açacak kadar tehlikeli işlere girişmek. Eciş bücüş: Çarpuk çurpuk, eğri büğrü, düzgün yanı olmayan, çirkin bir biçim almış bulunan.
Her tercih bir vazgeçiştir çünkü8230; Sabah işe gitmekle, yatakta nefis bir miskinlik fırsatından vazgeçmiş olursunuz. Kalkar kalkmaz hayat bin bir seçeneği dayar burnunuzun ucuna8230; 8220;Ne giysem8221; telaşından, öğle yemeğinde 8220;Ne alırdınız?8221; diye başucunuzda biten garsona, 8220;hangi kanaldaki filmi izlesem8221; kararsızlığından 8220;bize oy verin8221; diye bağrışan partilere kadar her şey, herkes, her an sizi ısrarla bir
Her tercih bir vazgeçiştir çünkü8230; Sabah işe gitmekle, yatakta nefis bir miskinlik fırsatından vazgeçmiş olursunuz. Kalkar kalkmaz hayat bin bir seçeneği dayar burnunuzun ucuna8230; 8220;Ne giysem8221; telaşından, öğle yemeğinde 8220;Ne alırdınız?8221; diye başucunuzda biten garsona, 8220;hangi kanaldaki filmi izlesem8221; kararsızlığından 8220;bize oy verin8221; diye bağrışan partilere kadar her şey, herkes, her an sizi ısrarla bir
Ad Soylu Sözcükler: İsim (Ad) ve İsim Çekim Ekleri Ad Soylu Sözcükler: İsim (Ad) ve İsim Çekim Ekleri Ad Soylu Sözcükler: İsim (Ad) ve İsim Çekim Ekleri Ad Soylu Sözcükler: İsim (Ad) ve İsim Çekim Ekleri Ad Soylu Sözcükler: İsim (Ad) ve İsim Çekim Ekleri Ad Soylu Sözcükler: İsim (Ad) ve İsim Çekim Ekleri Varlıkları,
Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) Ad Soylu Sözcükler: Zarf (Belirteç) | Durum 8211; Zaman 8211; Yer-Yön 8211; Miktar 8211; Soru Zarfı İsimlerin varlıkları ya da
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı: Yedi Meşaleciler, Garipçiler ve Dönemin Sanatçıları Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı, Divan edebiyatının terk edilmesinden sonra teşekkül eden Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati ve Millî Edebiyat adlarıyla anılan edebiyat tarzları vasıtasıyla oluşturulan zemin üzerine kurulmuştur. Cumhuriyet devri edebiyatının ilk dönem eserleri değişen siyasî, sosyal ve kültürel çerçevenin etkilerini taşır. Dildeki sadeleşme hareketi
Fecr-i Ati Topluluğu (1909-1912 arası) | Dönemin Sanatçıları 1901’de, Servet-i Fünun mecmuası etrafında, kendilerine Fecr-i Âtî adını veren yeni bir nesil toplanmıştır. Servet-i Fünun topluluğu dağıldıktan sonra 1909 yılında Yakup Kadri, Ahmet Haşim, Refik Halit, Fuat Köprülü, Ali Canip, Şehabettin Süleyman, Celâl Sahir, Tahsin Nihat, Emin Bülent gibi isimler bir araya gelerek yeni bir topluluk
Milli Edebiyat Akımı (1911-1923 arası) | Dönemin Sanatçıları Modern Türk Edebiyatını yaratma amacıyla kurulan Tanzimat, Servet-i Fünun ve Fecr-i Âtî toplulukları büyük hamleler yapmakla beraber ruhta büyük ölçüde Fransız sanatına bağlı, dil ve üslûpta Osmanlıcayı sürdüren, millî kimlik ve kişiliğe ulaşamamış bir edebiyat vücuda getirmişlerdir. Osmanlı İmparatorluğu’nun dağılışı sırasında, Türk aydınlarının büyük bir bölümü, ümmete
Millî Mücadele Dönemi Türk Edebiyatı: Beş Hececiler ve Bağımsız İsimler Yakup Kadri Karaosmanoğlu (1899-1974) Üsküdar İdadisi’nde edebiyat ve felsefe öğretmenliği yaptı (1916-17). İkdam gazetesinde çalıştı. Yeni Mecmua’da Erenlerin Bağından yazılarını yayımladı (1918-19). Tedavi olmak için gittiği İsviçre’de üç yıl kaldı. Mütareke devrinde İkdam, Dergâh gibi gazete ve dergilerde yazdığı yazı ve öyküleriyle Kurtuluş Savaşı’na destekledi.
13. ve 14. YÜZYIL TÜRK EDEBİYATI GENEL ÖZELLİKLERİ Göktürk, Uygur, Karahanlı yazı dilleri Eski Türkçe içinde yer alır. Bunların örneklerini İslamiyet8217;ten Önceki Türk Edebiyatında ve Geçiş Dönemi diye adlandırdığımız 11. ve 12. Yüzyıl Türk edebiyatında görmüştük. Türk yazı dili 13. yüzyılda biri Batı Türkçesi, diğeri Kuzey-Doğu Türkçesi olmak üzere ikiye ayrıldı. Batı Türkçesi içinde zamanla
13. ve 14. YÜZYIL TÜRK EDEBİYATI GENEL ÖZELLİKLERİ Göktürk, Uygur, Karahanlı yazı dilleri Eski Türkçe içinde yer alır. Bunların örneklerini İslamiyet8217;ten Önceki Türk Edebiyatında ve Geçiş Dönemi diye adlandırdığımız 11. ve 12. Yüzyıl Türk edebiyatında görmüştük. Türk yazı dili 13. yüzyılda biri Batı Türkçesi, diğeri Kuzey-Doğu Türkçesi olmak üzere ikiye ayrıldı. Batı Türkçesi içinde zamanla
15. YÜZYIL TÜRK EDEBİYATI GENEL ÖZELLİKLERİ VE SANATÇILARI 15. yüzyıl, Tük edebiyatının çeşitli alanlarda çok önemli gelişmeler gösterdiği bir dönemdir. Divan edebiyatı, bu dönemde Şeyhi, Ahmet Paşa, Necati gibi büyük şairlerle Anadolu8217;da kuruluşu-nu tamamlamıştır. Orta Asya8217;da gelişen Klâsik Çağatay edebiyatı ise eşsiz şair Ali Şir Nevâî ile en yüksek aşamasına varmıştır. Bir başka gelişme ise,
15. YÜZYIL TÜRK EDEBİYATI GENEL ÖZELLİKLERİ VE SANATÇILARI 15. yüzyıl, Tük edebiyatının çeşitli alanlarda çok önemli gelişmeler gösterdiği bir dönemdir. Divan edebiyatı, bu dönemde Şeyhi, Ahmet Paşa, Necati gibi büyük şairlerle Anadolu8217;da kuruluşu-nu tamamlamıştır. Orta Asya8217;da gelişen Klâsik Çağatay edebiyatı ise eşsiz şair Ali Şir Nevâî ile en yüksek aşamasına varmıştır. Bir başka gelişme ise,
ATASÖZLERİ SÖZLÜĞÜ 8211; EN GÜZEL ATASÖZLERİ Tabak sevdiği deriyi yerden yere çalar. İnsanlar, ileride başarılı olmasını istedikleri kişileri kıyasıya çalıştırırlar. Tabancanın dolusu bir kişiyi, boşu kırk kişiyi korkutur. Tabancayı, sinirli olunan durumlarda lüzumsuz yere kullanmak sahibinin başına dert açar. Ama tabanca; taşıyan kişinin belinde iken çok kimse bu durumdan ürker. Talihsiz hacıyı deve üstünde yılan
ATASÖZLERİ SÖZLÜĞÜ 8211; EN GÜZEL ATASÖZLERİ Yabancı koyun kenarda yatar. Toplumdaki kişiler kısa zamanda büyük yakınlık göstermedikleri için yeni gelenler yabancılık çekerler. Yağ yiyen köpek tüyünden belli olur. Hiçbir sebep yokken yaşama düzeyi birden değişen, yükselen kişinin çaldığı ve rüşvet aldığı bellidir Yakın (hayırlı) dost (komşu), hayırsız akrabadan (hısımdan) yeğdir (iyidir). Sıkıntıya düşen kişi, öncelikle