Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | El-Kol Takıları Bilezikler İlk örnekleri yine taştan yapılmış olup nasif altın bileziklerin yanı sıra tunç üzeri altın kaplama veya yanlız gümüş ve tunç, daha sonra da camdan yapılmış bileziklerde bulunmuştur. Erkeklerinde taktıkları heykel ve kabartmalardan anlaşılmaktadır. İ.Ö. 2. binde tunç ve gümüş bilezikler Anadolu8217;da bol ve sade olarak
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Giysi Takıları Broşlar Bezeme amacı ile elbiseye takılan iğne. Masif metalden veya metal ile taşın birlikte kullanılmaları il genelde yuvarlak, oval, kare ve dikdörtgen formlarındaki takılardır. Repoussé teknikte yapılmış bitkisel ya da geometrik bezemelerin yanı sıra; insan veya hayvan kabartmaları ile bezeli de olabilmektedirler. (Fibuladan geliştirilmiş olduğu düşünülmektedir)
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Giysi Takıları Düğmeler Ve İğneler Bütün dönemler boyunca iğne yapmak için kullanılan malzeme önceleri kemik sonraları tunçtur. Kemik iğne Anadolu8217;da çok sayıda bulunmaktadır. Tunç, bakır, gümüş ve altın gibi metallerden yapılmış iğnelerede rastlanmaktadır. İğneler kalıba dökme, çekişleme ve dövme, telden kıvırma tekniklerinde yapılmışlardır. Troya kazılarında bir iğne döküm
Erken Devir Türk Halıları Halılar Üzerine İlk Araştırmalar Halılar üzerine ciddi araştırmalar, 113 yıl kadar önce 18918217;de Viyana Halı Sergisi kitabı8217;nın yayınlanmasıyla başlamış olup, bu kitapta bazı eski halılara adeta dini bir önem verilmiştir. 18918217;de K.K.Österreichischen Handels-museum bu sergiden üç ciltlik folio yayınlamış, bazıları renkli olarak en mühim parçalardan 100 levha ile resimlendirilmişsin Katalog Der
Folklorik Kitre Bebek Yapımı Nimet Dolls 8211; Biyografisi 8211; Kitre Bebek Örnekleri Nimet Dolls 1947 Yılında Amerikan Kız Koleji8217;nden( Robert Kolej ) mezun oldum. Hocam Zehra Müfit hanımın yaptığı bebekleri görüp hayran olduğumda ve hobi olarak kendisinden ders almaya başladığımda bu işin hayatımı yönlendireceğini hiç düşünmemiştim. Hocamın vefatından evvel 8221; Nimet, elimi sana veriyorum, bu
Folklorik Kitre Bebek Yapımı Nimet Dolls 8211; Biyografisi 8211; Kitre Bebek Örnekleri Nimet Dolls 1947 Yılında Amerikan Kız Koleji8217;nden( Robert Kolej ) mezun oldum. Hocam Zehra Müfit hanımın yaptığı bebekleri görüp hayran olduğumda ve hobi olarak kendisinden ders almaya başladığımda bu işin hayatımı yönlendireceğini hiç düşünmemiştim. Hocamın vefatından evvel 8221; Nimet, elimi sana veriyorum, bu
Gaziantep El Sanatları a)Bakırcılık: Gaziantep bakır işletmeciliğinin tarihi çok eskilere dayanmaktadır.Bakırlar yekpare olarak imal edilir, yani lehim ya da bir başka yolla birleştirme yapılmaz. b) Sedefçilik: Hammaddesi, midye kabuğu, çeşitli teller ve ceviz ağacı olan Sedef ve Sedefkarlık sanatı Ortadoğu ülkelerinde doğmuş ve 15. yüzyıldan sonra Osmanlılara geçmiştir. Sedefçilik asırlarca değişik motif ve desenlerle zenginleştirilerek
Gaziantep El Sanatları a)Bakırcılık: Gaziantep bakır işletmeciliğinin tarihi çok eskilere dayanmaktadır.Bakırlar yekpare olarak imal edilir, yani lehim ya da bir başka yolla birleştirme yapılmaz. b) Sedefçilik: Hammaddesi, midye kabuğu, çeşitli teller ve ceviz ağacı olan Sedef ve Sedefkarlık sanatı Ortadoğu ülkelerinde doğmuş ve 15. yüzyıldan sonra Osmanlılara geçmiştir. Sedefçilik asırlarca değişik motif ve desenlerle zenginleştirilerek
İç Güzelliğin Dış Dünyaya Yansıması: Çini Türklerin sanata en büyük katkılarından biri de çinicilik olmuştur. Anadolu’da çininin mimarî süslemede kullanılmaya başlaması ilk defa Türkler’in meydana getirdiği eserlerde görülmüştür. Türk Selçuklu devri çini üslubu Selçuklular’da büyük gelişme gösteren tuğla ve stüko süsleme, Anadolu’da yerini taş süslemeye bırakmıştır. Türkiye Selçuklularında mimarî eserlerin dışını süsleyen taş işçiliğinin çeşitli
Karadeniz Bölgesi Geleneksel El Sanatları Trabzon ve çevresinde geleneksel el sanatı olarak, taş ve ahşap işçiliği, dokumacılık, hasır bilezik yapımı, bakırcılık, bıçakçılık, yorgancılık gibi sanatlar eski ihtişamıyla olmasa da sürmektedir. Trabzon Bakırcılığı: Bölgedeki zengin bakır yataklarından elde edilen bakır, Doğu Karadeniz Bölgesi8216;nin en önemli ticaret ve kültür şehri olan Trabzon atölyelerinde işlenmiştir. Trabzon8217;daki atölyeler, ortaçağdan
Karamürsel Sepeti Karamürsel Sepeti, Kestane ağacının çubuğundan örülen, kendisine özgü özelliği ile gayet pratik, kullanışlı basit bir el taşıma aracı olan Karamürsel sepetinin özelliği, ağaçtan toplanan yaş eyveyi zedelemeden kabına ulaştırmasıdır. Padişah sepeti çok beğendi Üne kavuşması ise, Osmanlı padişahlarından Abdülaziz8216;in gezi için Hereke8217;deki av köşküne gelmesiyle olur. Padişah8217;ın Hereke8217;ye geleceğini duyan Karamürsel eşrafı, âdet
Anadolu Selçukluları Döneminde Tepme Keçecilik Orta Asya8217;dan Günümüze Tepme Keçeler 11. yüzyıl ortalarından itibaren Anadolu?ya geçmeye başlayan Türk boyları, 1071?de Alparslan?ın Malazgirt?te Bizans ordularını yenmesinden sonra, kısa sürede Anadolu?ya egemen olmuşlardır. Anadolu Selçuklu kültür ve sanatı Şamanizm, Maniheizm ve Budizm gibi inanç sistemlerinden İslam dinine geçişi gösteren ve maddi niteliklerden manevi niteliklere doğru değişen özelliklere
Kırkyama Kırkyama, bir dönem yoksul kesimin giyim gereksinimini karşılamak adına çeşitli bez parçalarının bir araya getirilerek ve değişik şekillerde desenler verilerek dikilmesi sonucunda ihtiyaç için yapılan bir el sanatıdır. Kimi zaman da masa, sehpa veya yatak örtüsü yapmak amacıyla aynı yöntem kullanılabilir. Kırkyama Örneği Yapılması zor ve zaman isteyen bir elişidir. Yamama işinden doğan kırkyama,
Kırkyama Kırkyama, bir dönem yoksul kesimin giyim gereksinimini karşılamak adına çeşitli bez parçalarının bir araya getirilerek ve değişik şekillerde desenler verilerek dikilmesi sonucunda ihtiyaç için yapılan bir el sanatıdır. Kimi zaman da masa, sehpa veya yatak örtüsü yapmak amacıyla aynı yöntem kullanılabilir. Kırkyama Örneği Yapılması zor ve zaman isteyen bir elişidir. Yamama işinden doğan kırkyama,
Minyatür ve Gravür Sanatı Minyatür ve Gravürler, Resim sanatının türleridir. Kendilerine özgü duygu, düşünce ve yaklaşımları, çizim ve teknikleri vardır. Resim sanatının tarihi gelişiminde rol almışlar, etkinlik sağlamışlardır. Farklı coğrafyalarda tarihi varlık alanına çıkmışlar, çeşitli kültür çevrelerini temsil etmişlerdir. Minyatürler renklidir. Gravürler siyah beyazdır. Her iki sanat türünün ortak noktası, satıh sanatı oluşlarıdır. İçinde oluştukları
Ayakkabı Tamircisi Anne Saçım Acıdı Keten Helvacı Sünnetli Dua Çamaşır Yıkayan Kadın. Davul 038; Zurna Oynayan Kız Bakla Falcısı Yörük Gelini Yayık Sırtı Bebekli Gelin Pelerinli-Çarşaflı Hanım Uffffff Belim.. Kitap Kurdu.. Yörük Gelini Oduncuların Molası Feraceliler Kafkas Grubu Yörük Aile İki Gelin ; Bir Görümce
Osmanlı Devri Halıları Beyşehir Eşrefoğlu Camii8217;nden Proto Holbein halı, 15. yy. Konya Mevlâna Müzesi Hayvan halılarının çeşitli yerlerde meydana çıkarılması ve bunların Avrupalı ressamların tablo ve fresklerindeki halı tasvirlerine dayanarak, XIV. yüzyıl başından XV. yüzyıl sonu8217;na kadar 200 yıl içinde tarihlendirilmesi ile değerlendirme yolunu ilk defa Kurt Erdmann açmıştır. Bu devirde geometrik dolgulu bölümler gösteren
Osmanlı Devri Halıları | IV. Holbein tipi halı, (tekrarlayan kompozisyon), 16. yy.in ilk yarısı, İstanbul, Türk ve İslâm Eserleri Müzesi. IV. Tip Holbein Halıları Büyük örnekli üçüncü tip Holbein halıların8217;dan gelişen değişik bir görünüştür. Bura da, ortada sekizgenle doldurulmuş büyük kare, büyük sekizgen veya iri yıldızların altında ve üstünde ikişer küçük sekizgenden ibaret bir kompozisyon
SECCADELER 5. yüzyıldan kalan ve bugüne kadar bilinen en eski seccadeler Türk halı sanatında ayrı bir grup halinde gelişmektedir. Bunlardan Türk ve İslam Eserleri Müzesi8217;nde (şimdi İbrahim Paşa Sarayı8217;nda) bulunan üç seccade, çeşitli renk ve kompozisyonları ile ilk örnekleri meydana getirmektedir. Bunların birbirinden tamamen farklı şekilleri, burada da Türk halı sanatının yaratma gücünü belli eder.