Emirgan Camii Emirgan camii, ana kapısı üzerinde ki talik hat yazısı ile yazılmış manzum kitabeden edinilen bilgiye göre: 1781 yılında I. Abdülhamit tarafından erken yaşta ölen şehzedelerinden Mehmed ve onun annesi Hümâşah hatun için yaptırılmıştır. Yusuf han8217;ın IV. Murat için kondurduğu taht odası caminin yerinde idi. Yalı köşkü 150 yıl sonra o kadar harap duruma
Emirgan Camii Emirgan camii, ana kapısı üzerinde ki talik hat yazısı ile yazılmış manzum kitabeden edinilen bilgiye göre: 1781 yılında I. Abdülhamit tarafından erken yaşta ölen şehzedelerinden Mehmed ve onun annesi Hümâşah hatun için yaptırılmıştır. Yusuf han8217;ın IV. Murat için kondurduğu taht odası caminin yerinde idi. Yalı köşkü 150 yıl sonra o kadar harap duruma
Erzurum Ulu Camii 8211; Lala Mustafa Paşa Camii Erzurum’un en eski camilerindendir. Saltuklu emirlerinden Nasireddin Muhammed tarafından 1179 tarihinde yaptırılmıştır. Üçü kuzeyden, ikisi doğudan toplam beş kapı ile iç mekâna girilmektedir. Caminin minaresi kuzeybatı köşesindedir. Yakutiye Medresesinin doğusunda bulunan Lala Mustafa Paşa Camii, Kıbrıs fatihi Lala Mustafa Paşa tarafından Erzurum’da beylerbeyi olarak görev yaptığı sırada
Eski Camii 8211; Rüstem Paşa Kervansarayı 8211; Edirne Sultan 1.Murad tarafından fethedilen ve İstanbul8217;un fethine kadar Osmanlı Devleti’ne başkentlik yapan Edirne8217;de Osmanlı’dan günümüze ulaşmış en eski camilerdendir. 14038217;te Yıldırım Bayezid’in oğlu Süleyman Çelebi tarafından yapımına başlanmış, kardeşi Çelebi Sultan Mehmed zamanında 1414‘te bitirilmiştir. Camide iç mekâna girişte en göze çarpan yön, duvarlarındaki hat yazılarıdır. Kabe8217;den
Eski Camii 8211; Rüstem Paşa Kervansarayı 8211; Edirne Sultan 1.Murad tarafından fethedilen ve İstanbul8217;un fethine kadar Osmanlı Devleti’ne başkentlik yapan Edirne8217;de Osmanlı’dan günümüze ulaşmış en eski camilerdendir. 14038217;te Yıldırım Bayezid’in oğlu Süleyman Çelebi tarafından yapımına başlanmış, kardeşi Çelebi Sultan Mehmed zamanında 1414‘te bitirilmiştir. Camide iç mekâna girişte en göze çarpan yön, duvarlarındaki hat yazılarıdır. Kabe8217;den
Şehrin Odunpazarı Semtindebulunan külliye Çoban, Gazi, Melek lakabları ile bilinen Mustafa Paşa, camikapısındaki kitabesine göre 1515 yılında yaptırılmıştır. Cami 20 odalık zaviye,öğretim yeri, misafir yeri, misafir odaları olan imaret halk arasında ve çeşitliyayınlarda zafiye ve medrese olarak bilinmektedir. Zafiyenin ilk açıldığı zamanhangi tarikat için olduğunu bilmiyoruz. Ancak daha sonra Mevlevi dergâhaçevrilmiş. Tekke ve zafiyelerin kapatılmasına
Konya’nın Beyşehir ilçesinde Beyşehir Gölü’nün 100 m. kuzeyinde ağaç direkleriyle, ahşap tavanı, minberi ve yüzyılların suküneti ile görkemli bir ahşap cami daha yıllara meydan okumaya devam ediyor. Orta Asya8217;daki ağaç direkler üzerine ahşap camilerin Anadolu8217;daki örnekleri Selçuklu8217;nun ahşap ustalıkları ile 13.yy’dan günümüze ulaşmıştır. 1297-1299 yılları arasında Eşrefoğlu Süleyman Bey’in Beyşehir’de yaptırmış olduğu bu eşsiz cami,
Eyüb Sultan Camii Ve Külliyesi 8211; Eyüp 8211; İstanbul Hazret-i Ebu Eyyûb El-Ensâr (Halid bin Zeyd) (radıyallahu anh) İkinci Akabe biatında İslâmiyet’i kabul etti. Medine’ye dönerek İslâm’ı tebliğ etmeye başladı ve kısa zamanda bütün kabilesinin Müslüman olmasına vesile oldu. Mekke’den Medine’ye hicret edilince Medine’de Peygamber Efendimiz’in (sallallahu aleyhi ve sellem) devesi Kusra Hazret-i Ebu Eyyûb
Fenari İsa Camii 8211; Molla Fenari Camii Fenari İsa Camii ya da Molla Fenari Camii (Yunanca: Eκκλησία του Λιβός 8211; Eklizya tu Livos; Livos Kilisesi), İstanbul8217;da, eskiden Ortodoks kilisesi olarak kullanılırken Türklerin şehri ele geçirmesi ile birlikte camiye çevrilen bir ibadethanedir. Molla Fenari İsa Camii 8211; Caminin 2007 yılından kalma bir resmi Konumu İbadethane, İstanbul8217;un
Fenari İsa Camii 8211; Molla Fenari Camii Fenari İsa Camii ya da Molla Fenari Camii (Yunanca: Eκκλησία του Λιβός 8211; Eklizya tu Livos; Livos Kilisesi), İstanbul8217;da, eskiden Ortodoks kilisesi olarak kullanılırken Türklerin şehri ele geçirmesi ile birlikte camiye çevrilen bir ibadethanedir. Molla Fenari İsa Camii 8211; Caminin 2007 yılından kalma bir resmi Konumu İbadethane, İstanbul8217;un
Hacı Bektaş Veli Türbesi Nevşehir ili Hacıbektaş ilçesi, Bâla Mahallesi, Kayseri Caddesi üzerinde bulunan Hacı Bektaş Veli Külliyesi’nin bölümlerinden biri olan Hacı Bektaşi Veli Türbesi XIV.yüzyılda yapılmış, XIX.yüzyılda da onarılmıştır. Yapı topluluğunun III.Avlusunda, Kırklar Meydanı’nın girişinde bulunan Hacı Bektaşi Veli Türbesi kesme taştan kare planlı, üzeri kubbeli olarak yapılmıştır. Kubbenin üzeri dıştan ahşap çatılı sivri
HacıKılıç Cami 8211; Kayseri Kayseri şehir merkezinde ve İstasyon Caddesi üzerindeki Hacı Kılıç Camii, Selçuklu döneminin önemli eserlerinden biridir.Kayseri8217;nin sahip olduğu dini yapılar arasında önemli bir yeri bulunmaktadır.Camiyi Tuslu Ali8217;nin oğlu Ebul Kasım 1249 yılında yaptırmıştır. Gıyaseddin keyhüsrev8217;in oğlu izzeddin Keykavus zamanında yapılan cami, 861 metrekaredir. Hacı Kılıç Camii, yanındaki medrese ile bir bütün oluşturmaktadır.
HacıKılıç Cami 8211; Kayseri Kayseri şehir merkezinde ve İstasyon Caddesi üzerindeki Hacı Kılıç Camii, Selçuklu döneminin önemli eserlerinden biridir.Kayseri8217;nin sahip olduğu dini yapılar arasında önemli bir yeri bulunmaktadır.Camiyi Tuslu Ali8217;nin oğlu Ebul Kasım 1249 yılında yaptırmıştır. Gıyaseddin keyhüsrev8217;in oğlu izzeddin Keykavus zamanında yapılan cami, 861 metrekaredir. Hacı Kılıç Camii, yanındaki medrese ile bir bütün oluşturmaktadır.
Hamid-i Evvel Camii Beylerbeyi Camii olarak da bilinir. Boğaziçi’nin Anadolu yakasında, Beylerbeyi iskelesi yanında ve deniz kıyısındadır. Sultan 1. Abdülhamid tarafından 1778 yılında annesi Rabia Sultan8217;ın anısına yaptırılmıştır. Mimar Tahir Ağa8217;nın eseridir. Cami iki minarelidir. Tek kubbesi vardır, mihrabın önündeki alan ise yarım bir kubbe ile örtülüdür.
Hamid-i Evvel Camii Beylerbeyi Camii olarak da bilinir. Boğaziçi’nin Anadolu yakasında, Beylerbeyi iskelesi yanında ve deniz kıyısındadır. Sultan 1. Abdülhamid tarafından 1778 yılında annesi Rabia Sultan8217;ın anısına yaptırılmıştır. Mimar Tahir Ağa8217;nın eseridir. Cami iki minarelidir. Tek kubbesi vardır, mihrabın önündeki alan ise yarım bir kubbe ile örtülüdür.
Hamidiye Camii 8211; Yıldız 8211; İstanbul Beşiktaş İlçesinde,Barbaros Bulvarında Yıldız Sarayı yolu üzerindedir. 1884-1886 yılları arasında Sultan 2. Abdülhamid tarafından yaptırılmıştır. Caminin planının bizzat Sultan 2. Abdülhamid tarafından yapıldığı söylenmektedir. İç süslemeleri hiçbir camide benzeri görülmeyen zenginliktedir. Tek şerefeli minaresi vardır. Kubbesinin içi zengin süslemeler taşır. Caminin dört tarafında çok güzel bir hatla yazılmış ayetler
Hırka-i Şerif Camii Fatih ilçesinde yer almaktadır. 1851 yılında Sultan Abdülmecid tarafından Peygamber Efendimiz’in Veysel Karani8217;ye verdiği Hırka-i Şerif8217;in muhafazası ve ziyareti için yaptırılmıştır. Camiye bu Mübarek Hırkanın adı verilmiştir. Muhafaza edilen Hırka 17.yüzyıl başlarında, el-Karani sülalesinden olan Şükrullah Üveysi8217;den Sultan 1.Ahmed8217;in fermanı ile alınmış, muhtelif yerlerde muhafaza edildikten sonra bu amaçla inşa edilen cami
II. Hasan Camii II. Hasan Camii Fas8217;ın Kazablanka şehrindedir ve Mekke8216;deki Mescid-i Haram8216;dan ve Medine8216;deki Mescid-i Nebevi8216;den sonra dünyanın en büyük üçüncü camisi olarak bilinir. Fransız mimar Michel Pinseau tarafından tasarlanan ve Bouygues tarafından inşa edilen cami, Atlantik kıyısında denizin doldurulması ile elde edilen bir alan üzerine inşa edilmiştir. Aynı anda 25.000 kişinin namaz kılmasına
İnce Minareli Medrese 8211; Konya Selçuklu Sultanı 2.İzzettin Keykavus devrinde Vezir Sahip Ata Fahreddin Ali tarafından Hicri 663 (Miladi 1264) tarihinde Hadis ilmi okutturulmak üzere yaptırılmıştır. Mimarı Abdullah Bin Keluk8217;tur. Selçuklu taş işçiliği şaheserlerinden olan taç kapısı üzerinde Yasin ve Fetih sureleri vardır. Medresenin ince minaresinin eski hali resimde görüldüğü üzeredir.
İslam Mimarisi İslâm mimarîsi, malzemeyi olduğu gibi, niteliklerini inkâr etmeden ve önemine aşırı bir vurgu yapmadan neyse o olarak kullanır. Benzer düşünceler, teknoloji kullanımında da gözlemlenebilir. İslâm mimarîsi, olağanüstü teknolojik bir başarıyı, örneğin bir yapının olağandışı bir aydınlığa kavuşturulması gibi bir şeyi amaç edinmez. Aksine, İslâm’da teknoloji, sadece kendi önem hiyerarşisine göre gerçek ihtiyaçları karşılamak