Tombak 18. yüzyılda ekonomik nedenlerle altın ve gümüş eserlerin yapımının azalması, altın görünümlü tombakların çoğalmasına neden olmuştur. Tombak, altın-civa karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Osmanlı maden sanatında bakır ve bakır alaşımı pirinç, günlük yaşamda ve dinsel yapılarda kullanılan eşyalarda, askeri techizatta, mimari süsleme elemanlarında yaygın kullanım alanı bulmuştur. Osmanlı maden
Tombak 18. yüzyılda ekonomik nedenlerle altın ve gümüş eserlerin yapımının azalması, altın görünümlü tombakların çoğalmasına neden olmuştur. Tombak, altın-civa karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Osmanlı maden sanatında bakır ve bakır alaşımı pirinç, günlük yaşamda ve dinsel yapılarda kullanılan eşyalarda, askeri techizatta, mimari süsleme elemanlarında yaygın kullanım alanı bulmuştur. Osmanlı maden
Geleneksel Türk El Sanatları | Anadolu Kültür Mirası El Sanatları İnsanoğlu Var Olduğundan Beri Tabiat Şartlarına Bağlı Olarak Ortaya Çıkmıştır. İnsanların İhtiyaçlarını Karşılamak, Örtünmek ve Korunmak Amacı İle İlk Örneklerini Vermiştir. Daha Sonra Gelişerek Çevre Şartlarına Göre Değişimler Gösteren El Sanatları, Ortaya Çıktığı Toplumun Duygularını, Sanatsal Beğenilerini ve Kültürel Özelliklerini Yansıtır Hale Gelerek 8220;Geleneksel8221; Vasfı
Osmanlı Devri Halıları Lotto halısı, 17. yy. Philadelphia Museum of Art. İlk bakışta çok farklı görülmekle beraber, aynı şemayı muhafaza eden bu halılarda bitki motifleri hâkimdir. Konturları tamamen kaybolmuş sekizgenler ve dört kollu baklavalar ilk Holbein8217; lerdeki geometrik karakterlerini kaybederek belirsiz konturlu motifler Rûmilerle palmetlerin ince saplarla gevşek olarak ve simetrik şekilde birbirine bağlanmasından doğmuştur.
Osmanlı Devri Halıları Lotto halısı, 17. yy. Philadelphia Museum of Art. İlk bakışta çok farklı görülmekle beraber, aynı şemayı muhafaza eden bu halılarda bitki motifleri hâkimdir. Konturları tamamen kaybolmuş sekizgenler ve dört kollu baklavalar ilk Holbein8217; lerdeki geometrik karakterlerini kaybederek belirsiz konturlu motifler Rûmilerle palmetlerin ince saplarla gevşek olarak ve simetrik şekilde birbirine bağlanmasından doğmuştur.
Osmanlı Saray Halıları Türk halılarının klasik gelişmesi yanında, 16. yüzyılın son yarısında bunun dışında kalan teknik ve dekor bakımından tamamen farklı bir grup görülür ki, bunlara Osmanlı Saray Halıları adı verilmektedir. 15148217;te Tebriz8217;in, sonra 15178217;de Kahire8217;nin de Osmanlılarca fethedilmesi Türk halı sanatında yeni teknik ve desen anlayışına yol açmıştır. Kahire tezgâhlarında yapılan ilk halılarda, 1540-1550
Osmanlı Saray Halıları Türk halılarının klasik gelişmesi yanında, 16. yüzyılın son yarısında bunun dışında kalan teknik ve dekor bakımından tamamen farklı bir grup görülür ki, bunlara Osmanlı Saray Halıları adı verilmektedir. 15148217;te Tebriz8217;in, sonra 15178217;de Kahire8217;nin de Osmanlılarca fethedilmesi Türk halı sanatında yeni teknik ve desen anlayışına yol açmıştır. Kahire tezgâhlarında yapılan ilk halılarda, 1540-1550
Oya Yapımı Ve Çeşitleri Türk Oyaları El sanatları, insanoğlu var olduğundan beri tabiat şartlarına bağlı olarak ortaya çıkmıştır. İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak, örtünmek ve korunmak amacı ile ilk örneklerini vermiştir. Daha sonra gelişerek çevre şartlarına göre değişimler gösteren el sanatları, ortaya çıktığı toplumun duygularını, sanatsal beğenilerini ve kültürel özelliklerini yansıtır hale gelerek 8220;geleneksel8221;lik vasfı kazanmıştır. Elsanatları
HALI VE KİLİMLERDE KULLANILAN BAŞLICA MOTİFLER Muska ve Nazarlık Bazı insanların bakışlarında bir güç olduğuna, bu bakışların kötülüğe, zarara, şansızlığa ve hatta ölüme bile sebep olduğuna inanılır. Nazarlıklar işte bu kem bakışların etkisini azaltan çeşitli nesnelerdir. Böylece onu taşıyanları korur. 8220;Muska8221; ise sahibini tehlikeli dış faktörlerden korumak için, sihirli ve dini bir güce sahip olduğuna
16. ve 17. yy. Klasik Devir Türk Halı Sanatı . (Uşak Halıları) Selçuklu halılarından sonra, Türk Halı sanatının ikinci parlak devri XVI. yüzyılda Uşak ve çevresinde yapılan halılarla başlar. Türk halıları içinde en büyük ve tanınmış grup olan Uşak halıları, Avrupalı ressamların tablolarında sık sık tasvir edilip, XVIII. yüzyıl sonuna kadar çok tutulduğu halde, envanter
16. ve 17. yy. Klasik Devir Türk Halı Sanatı . (Uşak Halıları) Selçuklu halılarından sonra, Türk Halı sanatının ikinci parlak devri XVI. yüzyılda Uşak ve çevresinde yapılan halılarla başlar. Türk halıları içinde en büyük ve tanınmış grup olan Uşak halıları, Avrupalı ressamların tablolarında sık sık tasvir edilip, XVIII. yüzyıl sonuna kadar çok tutulduğu halde, envanter
Antik çağlardan günümüze günlük hayatımızın vazgeçilmez öğeleri olan çorap ve eldivenler, Anadolu geleneğinin içinde üzerine işlenen motifleriyle sahibinin sesi de olur. Anadolu toplumunda çorap ve eldivenler, örgü el sanatıyla oluşan zengin motifleriyle bir sözlüğe benzer, her biri ayrı anlama gelen8230; El ve ayak anatomisine “tıpa tıp” uyan, esnek olup günlük hayatta işlevsel rol alan, iki
Antik çağlardan günümüze günlük hayatımızın vazgeçilmez öğeleri olan çorap ve eldivenler, Anadolu geleneğinin içinde üzerine işlenen motifleriyle sahibinin sesi de olur. Anadolu toplumunda çorap ve eldivenler, örgü el sanatıyla oluşan zengin motifleriyle bir sözlüğe benzer, her biri ayrı anlama gelen8230; El ve ayak anatomisine “tıpa tıp” uyan, esnek olup günlük hayatta işlevsel rol alan, iki
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | El-Kol Takıları Yüzükler El, bazen de ayak parmaklarına takılan yüzük halkalarının kesiti yarım daire, kare, ince bant gibi farklı biçimlerde olabilir. Düz halka yüzüklerin dışındakilerde üste gelecek yer genişletilir, yüzük kaşı adı verilen bu bölüm, kabartma veya oyma, mühür, motif ya da figürlerle bezenebilir. Genel olarak ise yüzük
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Baş Takıları Diademler, Taçlar İlk örneklerini ince altın, gümüş veya çok az da olsa tunç levhadan oval kısa kenarları yuvarlak, ortası rozet motifli olarak görmekteyiz. Repoussé nokta veya zik zak bezemeli olanları da vardır. İ.Ö. 3. binde Alacahöyük ve Troia8217;da da bulunmuşlardır. İ.Ö. 2. binin ortalarında Kıbrıs8217;ta yaygındır.
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Baş Takıları Küpeler Kulağı süsleme güdüsünün evrensel simgesi olan küpelerin ilk örnekleri kulağa takılan sade halka süslerdi ve kadına özgü bir takı sayılırdı. Anadolu8217;da 3. bine ait Troia II, Alacahöyük ve Eskiyapar küpe buluntuları form ve teknik üstünlüğü o dönem için kanıtlayan belge niteliğindedirler. Arkaik ve Klasik dönemlere
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Baş Takıları Saç Takıları Altın saç halkaları Anadolu8217;da Tunç Çağı8217;ndan beri görülmektedir. Alacahöyük mezarlarında iskeletin başının yakınında bulunmuş olan halkaların, saçları toplamak ya da saçlara süs olarak takıldıkları varsayılmaktadır. İç kalıp üzerine ince altın safihanın kaplanmasıyla yapılan türlerin, bükülmüş olarak önceden hazırlanarak saça takıldıklarını, masif türlerinin ise ancak
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Boyun Takıları Boyunluklar Masif veya içi boş olarak kıymetli metallerden yapılan ve boyunu çember gibi saran takılardır. Tasma şeklindeki boyunlukların ilk örnekleri Ur mezarlarında bulunmuştur. Kat. No: 164 Env. No: 79-475-65 Adı: Boyunluk (2 parça) Cinsi: Kemik Geliş Yeri: Çatalhöyük E VII Geliş Şekli: Kazı buluntusu 1963 Boyutları:
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Boyun Takıları Kolyeler Kolye kelimesi her ne kadar boyun takılarının tümüne verilen bir isim olarak algılanmaktaysa da, gerçekte bu takı grubunun sadece bir cinsini belirlemektedir. Genellikle tek öğeli boyun takılarına, kolye; boynu saran takılara, boyunluk (yekpare veya çok parçalı olabilir); çok öğeli olanına da gerdanlık denilmektedir. Çeşitli halka
Anadolu Medeniyetleri Müzesi 8211; Antik Takıları | Boyun Takıları Pandatifler Altın, gümüş zincir veya kumaştan ince kordona takılan takı öğesidir. Tek kullanıldığı gibi, kolye ve küpe öğeleri arasında diğer parçalardan büyük boyutlarıyla veya kolyelerde tek öğe olarak kendini gösterir. Kıymetli madenlerden yalın olarak işlenenlerin yanı sıra, çeşitli metal ve kıymetli taş konbinasyonlarından oluşturulan örnekleri de