Bilgi Bankamız 62 Kategoride, 9052 Makale ve Konu Anlatımı içermektedir. Son Güncelleme: 27.01.2020 06:06

[Ahlak-ı Nebi] Peygamberimiz Hz. Muhammed’in Takvası Ä°le Ä°lgili Hadisler


İçerik Hakkında Bilgi

  • Bu içerik 24.11.2007 tarihinde Erkan tarafından, Dinimiz Ä°slam | Ä°slam Büyükleri bölümünde paylaşılmıştır ve 15364 kez okunmuştur.
    Kaynak: Kadim Dostlar ™ Forum

İçerik ve Kategori Araçları


Ä°nsanların, Allah’a en çok baÄŸlı, en fazla takva sahibi, en doÄŸru ve hayırlısı Muhammed @’dır. Allah’tan en fazla korkan ve fakirliÄŸe yakın bir düzeyde yaÅŸayan odur. Medine Devleti’nin baÅŸkanı olduÄŸu zaman dahi, bütün savaÅŸ ganimetlerini halka dağıtır, kendisi ise fakirlik içinde yaÅŸardı. Bu açlık içindeki hayattan usanan hanımlarından bazıları Resulullah @’dan daha fazla zahire istemekteydi. Beytül Mal (devlet hazinesi)’e giren miktardaki malın halka dağıtıldığını gördüklerinde kendi hisselerini istemekteydiler. Rasulullah @, dünyevi hoÅŸnutluÄŸun, Allah’ın Resulü, onun eÅŸ ve akrabaları için olmadığını açıklamaya çalışıyordu. Onlar için bunları diÄŸer insanlara bırakarak dini bir hayat yaÅŸamak daha hayırlıydı. Ancak, hanımları taleplerinde ısrar edince ilahi emir geldi: “Ey Peygamber! EÅŸlerine söyle! ‘EÄŸer siz, dünya hayatını ve onun süsünü istiyorsanız, gelin size müt’a (boÅŸanma bedeli) vereyim ve sizi güzellikle salayım. EÄŸer Allah’ı, peygamberini, ahiret yurdunu istiyorsanız (bilin ki), Allah içinizden iyi davrananlara büyük bir ecir (mükâfat) hazırlamıştır” ( 33:28-29 ). Burada Rasulullah @’ın hanımlarına yalnız dünyevi refah ve gösteriÅŸ peÅŸindeyseler Rasulullah @’ın evinde yerlerinin olmadığı açıkça ifade edilmektedir. Rasulullah @’ın hanımları olarak onlardan, diÄŸer kadınlara takva ve iyilik örneÄŸi olmaları ve dünyevi zevkler peÅŸinde koÅŸmamaları beklenmektedir.

Bu ikazdan sonra, Rasulullah @’ın hanımlarının hepsi fakirlik içinde de olsa Allah’ın Resulüyle birlikte yaÅŸadıkları hayatı sevinçle kabullenmiÅŸler, hiçbiri, dünyevi refah ve konfor için o mübarek evden ayrılma yolunu seçmemiÅŸtir. Bu dünyanın alelâde bazı zevklerini Allah’ın Resulü @ ile birlikte yaÅŸadıkları faziletli, iyi ve Allah yolundaki bir hayat için gerçekten arzu ederek bırakmışlardı.


Rasulullah @ vefat ettiÄŸi zaman, zırhı üç say arpa karşılığında bir yahudiye rehin bırakılmıştı. Öldüğünde üzerinde bulunan elbise ise yama içindeydi. Hâlbuki o devirde artık Suriye’den Aden’e kadar bütün Arabistan fetholunmuÅŸ ve Medine altın ve gümüşle dolmuÅŸtu. Ä°slam’da aşırılık ve rahipler gibi, dünya nimetlerinden kendini mahrum bırakmak yasaklanmıştır. Nitekim Rasulullah @ ara sıra güzel kıyafetler giymiÅŸ, iyi yemekler yemiÅŸ, fakat fıtratı icabı dünya hayatının zevklerinden kaçınmıştır. AiÅŸe’nin anlattığına göre, Muhammed @’ın ailesi onun ölümüne dek hiçbir zaman ard arda iki günün kâfi miktarda arpa ekmeÄŸine sahip olmamıştır. ( MiÅŸkât )

Said-i Makbüri’nin, Ebu Hureyre’den naklettiÄŸine göre, kızartılmış koyun yiyen bazı insanlar, oradan geçmekte olan Ebu Hureyre’yi de davet ettiler. Ebu Hureyre bu teklifi ÅŸunları söyleyerek reddetti: “Rasulullah @, arpa ekmeÄŸinden dahi olsa hiçbir zaman tam doyana kadar yemek yemeden bu dünyadan geçti’ Hz. Ömer de şöyle demiÅŸtir: “Rasulullah’ı@ görmeye gittiÄŸimde, altına bir ÅŸey serili olmadan, kamıştan bir hasır üzerinde yatıyordu. Hasırın izleri Resulullah’ın @ vücuduna çıkmıştı. Hurma lifleriyle doldurulmuÅŸ deri bir yastığa yaslanmıştı. ‘ Ey Allah’ın Resulü@, Allah’a halkını zenginleÅŸtirmesi için dua et. Çünkü 0, kendisine kulluk ve ibadet etmeyen Fars ve Bizanslıları bile zenginleÅŸtirmiÅŸtir’ dedim. Rasulullah da@: ‘ Böyle mi düşünüyorsun, Ä°bni el-Hattab Onlar iyi ÅŸeylere yalnızca bu dünyada sahipler , cevabını verdi.” Ebu Hureyre’nin rivayetine göre, Rasulullah@ şöyle buyurmuÅŸtur: ” Kim Allah’ın verdiÄŸi az rızıka razı olursa, Allah da onun yaptığı küçük ÅŸeylerden razı olur .’ Hz. AiÅŸe’nin anlattığına göre de, Muhammed’in @ aynı anda üstündekinden baÅŸka giyebileceÄŸi ikinci bir elbisesi olmamıştır. Yine Hz. AiÅŸe’nin rivayetine göre Rasulullah@, Medine’de vefatına dek, ömründe tam manasıyla hiç doymamıştır. Bir gün, aç birisi Rasulullah’a @, gelerek yiyecek istemiÅŸtir. 0 da aç adamı hanımlarından birisine göndermiÅŸtir. Oradan aldığı cevap ilginçtir. Evde sudan baÅŸka hiçbir ÅŸey yoktur. Bunun üzerine, Rasulullah @, adamı ikinci hanımına gönderdi, fakat ondan aynı cevabı aldı. Bu ÅŸekilde sekiz hanımına gönderdi, fakat hepsi de sudan baÅŸka bir ÅŸeyler olmadığını söyledi.

Enes’in rivayet ettiÄŸine göre, bir gün Rasulullah’ı @, görmeye gittiÄŸinde, onu midesini bir bezle hafifçe baÄŸladığını görmüştür. Bunun sebebini sorduÄŸunda, orada bulunanlardan biri açlıktan olduÄŸunu söylemiÅŸtir. Ebu Talha’nın rivayetine göre, o da Rasulullah’ı @, bir gün mescidde, yerde yatarken görmüştür. Açlığın ÅŸiddetinden bir o yana, bir bu yana dönmekteydi. ÇoÄŸu zaman olduÄŸu gibi açlıktan sesi çıkmaz, Sahabe de durumu anlardı. Ebu Talha evine gelerek, hanımından götürmek için biraz yiyecek istedi. Hanımına Rasulullah’ın@, açlıktan sesinin zor çıktığını ve yiyeceÄŸi ona götüreceÄŸini söyledi. Rasulullah çoÄŸu sabahları hanımlarına yiyecek istemek için gider, fakat olumsuz cevap alırdı. 0 zaman da o gün oruç tutacağını söylerdi. ( MiÅŸkat )


Rasulullah@ takva içinde yaÅŸar, insanlardan da öyle yaÅŸamalarını isterdi. Ebu Zerr in rivayetine göre Rasulullah@ şöyle buyurmuÅŸtur: “Ne beyaz derilinin siyaha, ne de Arab’ın Acem’e üstünlüğü vardır. Ãœstünlük ancak takvadadır’ Cübeyr b. Nüfeyr, Resulullah’ın @ şöyle dediÄŸini rivayet etmiÅŸtir:” Bana mal biriktirmem ve tüccar olmam vahyolunmamıştır. Bana ÅŸu vahyolunmuÅŸtur:’ Rabbinin Åžanını yay, secde edenlerden ol ve Rabbine kulluk et.” Abdullah b. Amr’ın anlattığına göre Rasulullah’a@ en mükemmel insanın kim olduÄŸu sorulması üzerine ÅŸu cevabı vermiÅŸtir: ” Kalbi kirden arınmış ve dili doÄŸru söyleyenler ‘ Etrafındakiler ” dili doÄŸru olanı ” anladıklarını, fakat ” kalbi kirden arınanları ” anlamadıklarını söylemeleri üzerine Rasulullah @ : ” Pak olan, günahtan, şüphe, hile, yalan ve hasetten arınmış olan” buyurmuÅŸtur. Ebu Eyyüb el-Ensari’nin söylediÄŸine göre adamın biri Rasulullah’a@ gelerek kısaca nasihat etmesini rica etmiÅŸtir. Bunun üzerine Resulü Ekrem @ : ” Namaza durduÄŸunda, sanki son namazınmış gibi kıl. Yarın piÅŸman olacağın bir ÅŸey söyleme. Ve insanların sahip olduklarına arzu duymayı bırak ‘ diye öğüt vermiÅŸtir.

Muaz b. Cebel, Rasulullah’ın @ şöyle dediÄŸini rivayet etmiÅŸtir: ” Bana en yakın olan, nerede ve kim olursa olsun takva sahipleridir ‘ Namazda ayaktayken, çoÄŸu zaman saatlerce Kur’an okur, hatta bazen yorgunluktan bacakları ÅŸiÅŸerdi. GelmiÅŸ ve gelecek kabahatleri Allah tarafından affedilmiÅŸ (48: 2) olmasına raÄŸmen, Allah’tan en fazla o korkar, Allah’a herkesten fazla ibadet ve dua ederdi. Ä°nsanların en takvalısı ve en doÄŸrusu oydu. Ama bu vasıflarıyla hiç övünmemiÅŸtir. Aksine çok mütevazıydi. Ãœmmü Al el-Evseriye’nin rivayetine göre, Rasulullah @ ÅŸunları söylemiÅŸtir: ” Allah’a andolsun ki, ben Allah’ın Resulü olmama raÄŸmen, O’nun bana veya size ne yapacağını bilmiyorum’

Muhammed @ diÄŸer insanların ulaÅŸması mümkün olmayan derecede takva sahibi bir insandı. 0, insanlar arasındaki ayırımın tüm ölçütlerini paramparça etmiÅŸ ve onları takva ve doÄŸruluk esasına göre deÄŸerlendirmiÅŸtir: ” Ey insanlar! DoÄŸrusu Biz sizleri bir erkekle, bir diÅŸiden yarattık. Sizi milletler ve kabileler haline koyduk ki, birbirinizi kolayca tanıyasınız. Şüphesiz, Allah katında en deÄŸerliniz, (O’na karşı gelmekten) en çok sakınanızdır. Allah bilendir, haber alandır’ ( 49: 13 ) Onun davet ettiÄŸi din, ferd ve sosyal hayatta fazilet, takva ve doÄŸruluk; insanlara adalet üzerine muamele; baÅŸkalarının suç ve hatalarını bağışlamak; cömert ve hayırsever olmak ve anlaÅŸmaya baÄŸlılık üzerine kuruluydu. Ä°ÅŸte bu davranış tarzları insanları takva sahibi kılar ve Allah’a yaklaÅŸtırır. “… Ä°yilik ve takva üzerinde yardımlaşırı, günah ve düşmanlık üzerinde yardımlaÅŸmayın. Allah’tan korkun, çünkü Allah’ın azabı çetindir ‘ ( 5: 2 ) Yine Maide Suresi’nde ÅŸu ifadeyi görüyoruz: “… Adil davranın, takvaya yakışan budur. Allah’tan korkun, şüphesiz Allah yaptıklarınızı haber almaktadır’ ( Kuranı Kerim : 5/8 )

( Siret Ans. 1/77-79 )

(Visited 28 times, 1 visits today)


Kaynak: Kadim Dostlar ™ Forum

Bu içerik 24.11.2007 tarihinde Erkan tarafından, Dinimiz Ä°slam | Ä°slam Büyükleri bölümünde paylaşılmıştır ve 15364 kez okunmuştur. Bu içeriğin devamında incelemek isteyebileceğiniz 0 adet mesaj daha bulunmaktadır.

[Ahlak-ı Nebi] Peygamberimiz Hz. Muhammed\'in Takvası İle İlgili Hadisler orjinal içeriğine ulaşmak için tıklayın ...

Önceki Makale5. Kış Kitap Günleri BaÅŸladı | 21 Ocak – 21 Åžubat 2013 Tarihleri Arasında GerçekleÅŸecek Olan 5. Kış Kitap Günleri Sonraki MakaleBaÅŸarılı Ve Mutlu Olmaya Var Mısın? | Ahmet Avcı -

Bu Makaleyle İlgili Fikirlerinizi ve Görüşlerinizi Diğer Ziyaretçilerle Paylaşabilirsiniz